Een hapje eten bij Frisse Blikken

Een hapje eten bij Frisse Blikken

Een bedrijf goed leren kennen dat doe je bijvoorbeeld door er een hapje te eten. Dat is precies wat we met onze lichting deden bij Frisse Blikken. We werden ontvangen door 2 jonge medewerkers en kregen direct mee wat er op de werkvloer gebeurt. We waren zelfs getuigen van een van hun leukste onderdelen: het Pitch Podium.

Door Milou Dohmen

Ondernemend talent
Frisse Blikken stelt zich ten doel om ondernemerschap te stimuleren bij hun werknemers. In een periode van ongeveer 3 jaar doet elke medewerker een aantal projecten bij klanten. Daarnaast wordt hij gecoacht en getraind, om zo na deze periode er helemaal klaar voor te zijn om een eigen onderneming te beginnen.

Ludieke presentatie
Het bezoek begon met een presentatie over Frisse Blikken zelf. Twee starters presenteerden op ludieke wijze hoe het is om te werken bij Frisse Blikken. Na de presentatie hebben we met z’n allen gegeten en was er de mogelijkheid om aan Frisse Blikkers vragen te stellen. Dit was erg lekker en ontspannen met veel ruimte voor persoonlijke verhalen van de medewerkers.

Kennis uit de praktijk
Na het eten begon het Pitch Podium. Dit event wordt maandelijks door Frisse Blikken georganiseerd en is bedoeld voor ondernemers om hun uitdagingen of vragen te pitchen voor het publiek. Het publiek wordt dan betrokken bij het antwoorden van de vragen die de ondernemer heeft gesteld. Zo waren we direct getuigen van de vraagstukken waar Frisseblikkers mee te dealen hebben.

Ideeën uitwisselen
Ideeën werden uitgewisseld en de ondernemers kregen veel inzichten voor hun gepitchte probleem. De eerste ondernemer pitchte over haar bedrijfje ‘Yes! Geen werk’. Het bedrijfje is opgericht om mensen die zonder werk komen te zitten te coachen. Het doel is om de mensen hun eigen kracht weer te laten zien en hun zelfvertrouwen te boosten.

Show it!
De tweede pitch werd gegeven door Visual Contracts. De eigenaresse werkt samen met ontwerp bureaus en heeft als doel om de lange contracten die bedrijven opstellen te vervangen door visuele animaties, om deze zo toegankelijker te maken voor het grote publiek. Ze heeft onder andere een visuele animatie gemaakt van de Algemene Voorwaarden van Facebook.

Het eindoordeel
De combinatie van de presentatie en het event heeft ervoor gezorgd dat ik Frisse Blikken goed heb leren kennen en een goed beeld heb van wat het werken bij Frisse Blikken inhoudt. Bovendien was het Pitch Podium een waardevol event om bij te wonen, omdat je inzicht krijgt in de problematiek waar ondernemers mee te maken hebben. Het heeft mijn blik op ondernemerschap in elk geval flink geopend!
 
Terug naar overzicht